•
4 miliony
Fordů Focus vyrobených v Evropě
30. 01. 2006
Ford Focus druhé generace, novopečený držitel titulu “Auto roku 2006 v ČR”, jenž
byl na tuzemský trh uveden v loňském roce, si vede více než zdatně: 19. ledna
totiž z výrobní linky Fordova závodu ve Valencii sjel z výrobního pásu
čtyřdveřový model Focusu s pořadovým číslem 4 000 000!
S celkovým počtem 442 000 prodaných vozů za rok 2005 navázal Nový Ford Focus
přímo excelentním způsobem na úspěchy svého předchůdce, Fordu Focus první
generace. V současnosti se Focus vyrábí v evropských závodech v Saarlouis a
Petrohradu, dále pak v USA, Číně, na Taiwanu, Filipínách a Jižní Africe. Od roku
2000 a 2001, kdy byl nejlépe prodávaným vozem světa, dosáhl v celosvětovém
měřítku celkový počet prodaných vozů čísla přesahujícího pětimilionovou hranici!
Do rekordního počtu 4 000 000 automobilů vyrobených v Evropě se ovšem
nezapočítává produkce Focusu C-Max, jehož výroba od začátku výroby v roce 2003
dosáhla čísla 370 000 vozů.
Produkce modelové řady Fordu Focus začala v roce 1998 nejprve ve Fordových
závodech ve Valencii a Saarlouis. V roce 2002 se výroba rozšířila i do nově
otevřeného závodu v Petrohradu, kde se jako v jediném závodě na světě vyrábí
veškeré modelové verze Fordu Focus: od 3-, 4, a 5-ti dveřové varianty, až po
model kombi. V roce 2005, kdy Ford zavedl v Petrohradě třetí výrobní směnu,
dosáhl počet v Rusku vyrobených vozů rekordního objemu 33 000 automobilů.
Poptávka po Focusu je ovšem tak vysoká, že právě v těchto dnech bylo rozhodnuto
o navýšení výrobní kapacity na 60 000 vozů.
Výrobní závod v Saarlouis je, s celkovým počtem 6 800 zaměstnanců, jedním z
nejproduktivnějších závodů v Evropě. Jen za loňský rok vyrobil společně s
modelovou řadou Focusu C-Max na 422 800 vozů. V loňském roce oslavil saarlouiský
závod nejen své 35. výročí, ale i desetimiliontý vyrobený vůz!
Výrobní závod ve španělské Valencii je zaměřen nejen na výrobu modelové řady
Fordu Focus, ale i Fordů Fiesta, Ka a rovněž modelu Mazda2. Díky rozmanitosti
výroby se tak závod ve Valencii pyšní titulem „nejflexibilnější závod značky
Ford“ v Evropě.
•
Fordů Focus
prodáno přes 100 tisíc
27.4. 2005 10:07
Nástupce
úspěšného modelu automobilky Ford nového Focusu se za letošní rok prodalo již
100 tisíc vozů. Druhá generace Focusu se vyrábí v německém Saarlouis, španělské
Valencii a od druhé poloviny tohoto roku by měla být výroba započata i v ruském
St. Petersburgu.
PRAHA -
V současné době je Focus na evropských trzích nabízen ve všech karosářských
verzích. "V průběhu tohoto roku bude veřejnosti představena i sportovní verze
Focus ST," slibuje Geoff Polites, viceprezident evropského Fordu pro marketing,
prodej a servis.
Na konci
příštího roku byl měl být zahájen prodej lahůdky v podobě Focusu Coupé Cabriolet,
vycházejícího z konceptu Focus Vignale.
Nový Focus to
však nebude mít lehké. Jeho předchůdce se totiž jen v Evropě prodalo 3,2 miliónů
kusů. Na tento úspěch by nový Ford Focus pochopitelně chtěl navázat.
•
Třímiliontý
Ford Focus ze Saarlouis
26. února 2004 sjel z pásu továrny společnosti Ford v německém Saarlouis
Ford Focus s pořadovým číslem 3 000 000.
Ford Focus se za více než pět let své výroby stal jedním z nejpopulárnějších
osobních automobilů Evropy. Jen v minulém roce se zde prodalo 468 000 těchto
vozů. Kromě německého Saarlouis se dnes Focus vyrábí také ve španělské
Valencii, ruském St. Petersburgu, mexickém Hermosillu, argentinském Pachecu
a severoamerickém Wayne. Celosvětově byly prodány již více než čtyři miliony
Focusů, přičemž v letech 2000 a 2001 byl tento klíčový Fordův model dokonce
nejprodávanějším osobním vozem světa.
V továrně v Saarlouis pracuje celkem 7 300 zaměstnanců, kteří tu každý den
ve třech směnách vyrobí 1 500 Fordů Focus a Focus C-Max. Přes 70% z tohoto
množství se exportuje do více než 80 zemí. Od svého otevření v roce 1970
vyrobila továrna v Saarlouis více než 9 milionů vozů včetně legendárních
modelů Escort a Capri.
S jubilejním třímiliontým Focusem, kterým byl sportovní model Focus ST 170 v
klasické "závodní" modré barvě, sjel z výrobní linky John Fleming, evropský
viceprezident Fordu.
|
•
FORDU FOCUS VYROBENO V EVROPĚ JIŽ DVA MILIONY VOZŮ!!!
Saarlouis, 26.
března 2002 - Z pásu výrobního závodu společnosti Ford Werke AG v německém
Saarlouis sjel dnes dopoledne Ford Focus s pořadovým číslem 2 000 000, tedy
již dvoumiliontý Focus, vyrobený v Evropě.
Na
starém kontinentu se Focus kromě Saarlouis vyrábí také ve španělské
Valencii, za mořem pak v mexickém Hermosillu, argentinském Pachecu a
severoamerickém městě Wayne. V Evropě patří Ford Focus již druhým rokem k
nejprodávanějším vozům vůbec, ale ve své kategorii je velmi úspěšný i v
Americe. Připomeňme, že poté, co Ford Focus získal prestižní titul "Evropské
auto roku 1999", dokázal o rok později vybojovat stejné ocenění i ve
Spojených státech amerických. Díky velkému zájmu motoristů Starého i Nového
světa se tak Ford Focus v roce 2000 (942 000) i 2001 ( 917 000) stal vůbec
nejprodávanějším osobním automobilem planety.
Zákazníky na
Focusu kromě vysokých technických kvalit, designu a užitných vlastností
přitahují také jeho kvalita a spolehlivost. To potvrdily i výsledky výzkumu,
který začátkem roku zveřejnila respektovaná německá organizace TUV, a který
jasně prokázal, že Ford Focus je mezi jedno- až tříletými auty vůbec
nejspolehlivějším osobním vozem. Více než 94% takto zkoumaných Focusů přitom
bylo zcela bez závad!
Vysoká a trvalá
hodnota Fordu Focus z tohoto vozu navíc učinila i miláčka prodejců ojetých vozů.
Britští dealeři ho proto mezi ojetými automobily vyhlásili Autem roku, v Německu
se umístil na druhém místě.
Ford Focus se
velmi dobře prodává i v České republice, kde si za leden a únor ve srovnání s
minulým rokem polepšil o 15%. Velmi atraktivní nabídkou je v současné době Ford
Focus Comfort plus s bohatou výbavou a klimatizací zdarma.
|
Ford Focus (1999) -
Crashtest Euro NCAP
|
|
Ochrana:
dobrá
dostačující
mezní
slabá
nedostačující
|
HODNOCENÍ |
čelní |
boční |
celkově |
hvězdy |
body |
% |
body |
% |
body |
% |
řidič, spolujezdec |
11 b |
69 % |
15 b |
83 % |
25 b |
69 % |
|
Chodci |
|
10 b |
28 % |
|
Focus
poskytnul všestrannou ochranu při testech. Ale i přes čtyřhvězdičkové
hodnocení by se ale daly některé věci vylepšit. Konkrétně řidičova levá noha a
chodidlo by potřebovala lepší ochranu.
Focus byl testován bez bočních airbagů, protože ty nejsou v základní výbavě,
ale i přesto byla ochrana řidiče slušná.
Testy dětských sedaček dopadly dobře a pouze u tříletého dítěte nebyla
dostatečně zachycena hlava při bočním nárazu. V porovnání s ostatními vozy
byla ochrana chodců nedostatečná.
Čelní náraz
Kabina cestujících byla při nárazu stabilní. Kolena a nohy řidiče byly
ochráněny bezpečnostní pěnou uvnitř sloupku řízení, kde byly ale také tvrdé
předměty.
Přední airbag pracoval dobře. Nebezpečí poranění hrudníku spolujezdce bylo
vyšší než u řidiče, a tak byly použity v hodnocení jeho výsledky. Dveře řidiče
byly těžce poškozeny, ale šly stále dobře otvírat.
Boční náraz
Tělo řidiče bylo při nárazu dobře chráněno až na oblast břicha, která byla
vystavena riziku poranění od opěrky ruky na dveřích. Nicméně výkon byl
přiměřený na vůz bez bočních airbagů.
Ochrana pro děti
Airbag spolujezdce je ve standardní výbavě a tak je zde reálné nebezpečí smrti
dítěte, pokud by sedělo v protisměrně orientované dětské sedačce umístěné na
tomto sedadle. Pouze jedna popiska umístěná na kraji palubní desky varovala
proti tomuto nebezpečí, což je podle Euro NCAP nedostačující. Ford sdělil, že
další popisky budou do vozů umisťovány od 23.února.
Navíc nebyla stávající popiska vidět, když se sedačka umisťovala z levé strany
vozidla. Ford dále tvrdí, že popisky budou i na sedadlech, které se budou
vyrábět od ledna.
Při čelním nárazu sedačka ochránila menší i větší dítě. U tříletého však
nebyla zachycena hlava při bočním nárazu.
Ochrana chodců
Předek auta byl velice tvrdý, obzvláště kolem nárazníku a kapota tam kde by
mohla narazit dětská hlava taktéž nebyla příliš bezpečná.