4 miliony Fordů Focus vyrobených v Evropě

30. 01. 2006

 

obrázek k článku


Ford Focus druhé generace, novopečený držitel titulu “Auto roku 2006 v ČR”, jenž byl na tuzemský trh uveden v loňském roce, si vede více než zdatně: 19. ledna totiž z výrobní linky Fordova závodu ve Valencii sjel z výrobního pásu čtyřdveřový model Focusu s pořadovým číslem 4 000 000!

S celkovým počtem 442 000 prodaných vozů za rok 2005 navázal Nový Ford Focus přímo excelentním způsobem na úspěchy svého předchůdce, Fordu Focus první generace. V současnosti se Focus vyrábí v evropských závodech v Saarlouis a Petrohradu, dále pak v USA, Číně, na Taiwanu, Filipínách a Jižní Africe. Od roku 2000 a 2001, kdy byl nejlépe prodávaným vozem světa, dosáhl v celosvětovém měřítku celkový počet prodaných vozů čísla přesahujícího pětimilionovou hranici!

Do rekordního počtu 4 000 000 automobilů vyrobených v Evropě se ovšem nezapočítává produkce Focusu C-Max, jehož výroba od začátku výroby v roce 2003 dosáhla čísla 370 000 vozů.

Produkce modelové řady Fordu Focus začala v roce 1998 nejprve ve Fordových závodech ve Valencii a Saarlouis. V roce 2002 se výroba rozšířila i do nově otevřeného závodu v Petrohradu, kde se jako v jediném závodě na světě vyrábí veškeré modelové verze Fordu Focus: od 3-, 4, a 5-ti dveřové varianty, až po model kombi. V roce 2005, kdy Ford zavedl v Petrohradě třetí výrobní směnu, dosáhl počet v Rusku vyrobených vozů rekordního objemu 33 000 automobilů. Poptávka po Focusu je ovšem tak vysoká, že právě v těchto dnech bylo rozhodnuto o navýšení výrobní kapacity na 60 000 vozů.

Výrobní závod v Saarlouis je, s celkovým počtem 6 800 zaměstnanců, jedním z nejproduktivnějších závodů v Evropě. Jen za loňský rok vyrobil společně s modelovou řadou Focusu C-Max na 422 800 vozů. V loňském roce oslavil saarlouiský závod nejen své 35. výročí, ale i desetimiliontý vyrobený vůz!

Výrobní závod ve španělské Valencii je zaměřen nejen na výrobu modelové řady Fordu Focus, ale i Fordů Fiesta, Ka a rovněž modelu Mazda2. Díky rozmanitosti výroby se tak závod ve Valencii pyšní titulem „nejflexibilnější závod značky Ford“ v Evropě.

Fordů Focus prodáno přes 100 tisíc
 
27.4. 2005 10:07

Nástupce úspěšného modelu automobilky Ford nového Focusu se za letošní rok prodalo již 100 tisíc vozů. Druhá generace Focusu se vyrábí v německém Saarlouis, španělské Valencii a od druhé poloviny tohoto roku by měla být výroba započata i v ruském St. Petersburgu.

PRAHA - V současné době je Focus na evropských trzích nabízen ve všech karosářských verzích. "V průběhu tohoto roku bude veřejnosti představena i sportovní verze Focus ST," slibuje Geoff Polites, viceprezident evropského Fordu pro marketing, prodej a servis. 

Na konci příštího roku byl měl být zahájen prodej lahůdky v podobě Focusu Coupé Cabriolet, vycházejícího z konceptu Focus Vignale.

Nový Focus to však nebude mít lehké. Jeho předchůdce se totiž jen v Evropě prodalo 3,2 miliónů kusů. Na tento úspěch by nový Ford Focus pochopitelně chtěl navázat.
 

Třímiliontý Ford Focus ze Saarlouis


26. února 2004 sjel z pásu továrny společnosti Ford v německém Saarlouis Ford Focus s pořadovým číslem 3 000 000.

 


Ford Focus se za více než pět let své výroby stal jedním z nejpopulárnějších osobních automobilů Evropy. Jen v minulém roce se zde prodalo 468 000 těchto vozů. Kromě německého Saarlouis se dnes Focus vyrábí také ve španělské Valencii, ruském St. Petersburgu, mexickém Hermosillu, argentinském Pachecu a severoamerickém Wayne. Celosvětově byly prodány již více než čtyři miliony Focusů, přičemž v letech 2000 a 2001 byl tento klíčový Fordův model dokonce nejprodávanějším osobním vozem světa.


V továrně v Saarlouis pracuje celkem 7 300 zaměstnanců, kteří tu každý den ve třech směnách vyrobí 1 500 Fordů Focus a Focus C-Max. Přes 70% z tohoto množství se exportuje do více než 80 zemí. Od svého otevření v roce 1970 vyrobila továrna v Saarlouis více než 9 milionů vozů včetně legendárních modelů Escort a Capri.


S jubilejním třímiliontým Focusem, kterým byl sportovní model Focus ST 170 v klasické "závodní" modré barvě, sjel z výrobní linky John Fleming, evropský viceprezident Fordu.

 

FORDU FOCUS VYROBENO V EVROPĚ JIŽ DVA MILIONY VOZŮ!!!


Saarlouis, 26. března 2002 - Z pásu výrobního závodu společnosti Ford Werke AG v německém Saarlouis sjel dnes dopoledne Ford Focus s pořadovým číslem 2 000 000, tedy již dvoumiliontý Focus, vyrobený v Evropě.

Na starém kontinentu se Focus kromě Saarlouis vyrábí také ve španělské Valencii, za mořem pak v mexickém Hermosillu, argentinském Pachecu a severoamerickém městě Wayne. V Evropě patří Ford Focus již druhým rokem k nejprodávanějším vozům vůbec, ale ve své kategorii je velmi úspěšný i v Americe. Připomeňme, že poté, co Ford Focus získal prestižní titul "Evropské auto roku 1999", dokázal o rok později vybojovat stejné ocenění i ve Spojených státech amerických. Díky velkému zájmu motoristů Starého i Nového světa se tak Ford Focus v roce 2000 (942 000) i 2001 ( 917 000) stal vůbec nejprodávanějším osobním automobilem planety.

Zákazníky na Focusu kromě vysokých technických kvalit, designu a užitných vlastností přitahují také jeho kvalita a spolehlivost. To potvrdily i výsledky výzkumu, který začátkem roku zveřejnila respektovaná německá organizace TUV, a který jasně prokázal, že Ford Focus je mezi jedno- až tříletými auty vůbec nejspolehlivějším osobním vozem. Více než 94% takto zkoumaných Focusů přitom bylo zcela bez závad!

Vysoká a trvalá hodnota Fordu Focus z tohoto vozu navíc učinila i miláčka prodejců ojetých vozů. Britští dealeři ho proto mezi ojetými automobily vyhlásili Autem roku, v Německu se umístil na druhém místě.

Ford Focus se velmi dobře prodává i v České republice, kde si za leden a únor ve srovnání s minulým rokem polepšil o 15%. Velmi atraktivní nabídkou je v současné době Ford Focus Comfort plus s bohatou výbavou a klimatizací zdarma.
 

 

Ford Focus (1999) - Crashtest Euro NCAP

foto auta dummies
Ochrana: dobrá dostačující mezní slabá nedostačující
 
HODNOCENÍ čelní boční celkově hvězdy
body % body % body %
řidič, spolujezdec 11 b 69 % 15 b 83 % 25 b 69 %
Chodci   10 b 28 %
       

Focus poskytnul všestrannou ochranu při testech. Ale i přes čtyřhvězdičkové hodnocení by se ale daly některé věci vylepšit. Konkrétně řidičova levá noha a chodidlo by potřebovala lepší ochranu.

Focus byl testován bez bočních airbagů, protože ty nejsou v základní výbavě, ale i přesto byla ochrana řidiče slušná.

Testy dětských sedaček dopadly dobře a pouze u tříletého dítěte nebyla dostatečně zachycena hlava při bočním nárazu. V porovnání s ostatními vozy byla ochrana chodců nedostatečná.

Čelní náraz

Kabina cestujících byla při nárazu stabilní. Kolena a nohy řidiče byly ochráněny bezpečnostní pěnou uvnitř sloupku řízení, kde byly ale také tvrdé předměty.
Přední airbag pracoval dobře. Nebezpečí poranění hrudníku spolujezdce bylo vyšší než u řidiče, a tak byly použity v hodnocení jeho výsledky. Dveře řidiče byly těžce poškozeny, ale šly stále dobře otvírat.

Boční náraz

Tělo řidiče bylo při nárazu dobře chráněno až na oblast břicha, která byla vystavena riziku poranění od opěrky ruky na dveřích. Nicméně výkon byl přiměřený na vůz bez bočních airbagů.

Ochrana pro děti

Airbag spolujezdce je ve standardní výbavě a tak je zde reálné nebezpečí smrti dítěte, pokud by sedělo v protisměrně orientované dětské sedačce umístěné na tomto sedadle. Pouze jedna popiska umístěná na kraji palubní desky varovala proti tomuto nebezpečí, což je podle Euro NCAP nedostačující. Ford sdělil, že další popisky budou do vozů umisťovány od 23.února.

Navíc nebyla stávající popiska vidět, když se sedačka umisťovala z levé strany vozidla. Ford dále tvrdí, že popisky budou i na sedadlech, které se budou vyrábět od ledna.

Při čelním nárazu sedačka ochránila menší i větší dítě. U tříletého však nebyla zachycena hlava při bočním nárazu.

Ochrana chodců
Předek auta byl velice tvrdý, obzvláště kolem nárazníku a kapota tam kde by mohla narazit dětská hlava taktéž nebyla příliš bezpečná.

 

A co biopalivo?