• Výroba a distribuce vozů FORD

Ford automobily a náhradní díly dopravuje vlakem i lodí, šetří životní prostředí a zároveň ulehčuje dopravní situaci po celé Evropě.

Ford of Europe začal nedávno využívat i železniční tratě mezi Německem a Tureckem. Už dvakrát týdně převáží dvaatřicetivagonový vlak automobilové součástky z Kolína nad Rýnem 2532 km do severozápadního města Kosekoy v Turecku. Po šesti a půl dnech je celý náklad přeložen a pokračuje po silnici do nedaleké továrny v Kocaeli, kde je později použit při výrobě kompaktního užitkového vozu Transit Connect a některých variant Fordu Transit.

„Každý takový vlak nahradí 32 plně naložených kamionů,“ říká Torsten Heinrichs, manažer pro logistiku společnosti Ford. „Navíc je třeba poznamenat, že v listopadu počet těchto jízd zdvojnásobíme – a to znamená že díky Fordu ujedou nákladní automobily po evropských silnicích o 28 milionů kilometrů méně! To samozřejmě mimo jiné znamená úsporu milionů litrů nafty a významné odlehčení nákladní dopravy,“ dodává Heinrichs.

Jeden vagon má kapacitu 98 metrů krychlových a většinou je zcela zaplněn převodovkami, motory a dalšími součástkami, vyrobenými až 400 hlavními dodavateli ve státech západní Evropy. V Kolíně nad Rýnem se všechny tyto komponenty shromažďují a jsou dále distribuovány například do tureckého Kocaeli.

„Nový způsob přepravy součástek do Turecka je jen jedním z mnoha způsobů, jak Ford přispívá jak k čistšímu prostředí, tak ke snížení nákladní dopravy na evropských silnicích,“ komentuje Dr Wolfgang Schneider, Vice President, Governmental and Environmental Affairs, Ford of Europe.

Například všechny Fiesty a Fusiony vyrobené v Kolíně nad Rýnem se do Británie převážejí lodí. Pětkrát týdně vyjede loď naložená pěti sty dvaceti vozy z Kolína nad Rýnem přes Nizozemí a kanál La Manche přes řeku Temži až do Dagenhamu poblíž Londýna. Tím Ford ušetří dalších 11 650 jízd nákladních aut za rok, což je zhruba o 3,4 milionů najetých kilometrů méně. Lodní přeprava se využívá také při transportu Focusů a C-Maxů z Nizozemí na britský trh. Do Itálie se zase v Německu vyrobená auta převážení po železnici.

Stále efektivnější logistika v automobilovém průmyslu může překvapivě být i výrazným přínosem pro kvalitu životního prostředí. Poslední aktivita Ford Motor Company je toho názorným důkazem.

13. září 2004, ja

Další modely Ford s alergicky nezávadným interiérem

Po Ford Focusu a Focusu C-MAX obdržely německý certifikát TÜV „Alergicky testovaný interiér“ nové modely S-MAX a Galaxy
Ford S-MAX a Galaxy současně obdržely pečeť britské Alergické nadace, která rovněž stvrzuje, že tyto vozy jsou vhodné i pro alergiky – respektovanou pečeť už dříve získaly modely Focus a Focus C-MAX.

 

Díky novým modelům S-MAX a Galaxy má evropský Ford ve svém portfoliu další dva vozy, které vychází vstříc stále většímu počtu zákazníků, jež hledají alergicky testované produkty nedráždící dýchací cesty.

„Společnost Ford Motor Company se vlivu alergenů věnuje velmi systematicky už řadu let,“ říká Dr. Wolfgang Schneider, viceprezident pro otázky legislativy a životního prostředí společnosti Ford of Europe. „Naší snahou je mít co možná nejvíce stávajících i budoucích modelů alergicky testovaných podle standardů TÜV. Důležité také je, že za tuto výhodu naši zákazníci nic nepřiplácejí.“

TÜV je německou nezávislou zkušební a schvalovací autoritou kontrolující a ověřující kvalitativní standardy průmyslových výrobků a spotřebního zboží. U modelů Ford S-MAX a Galaxy bylo ověřováno, zda jejich výpary nemohou vyvolávat podráždění a zkoumalo se i riziko dotykových alergických reakcí – to zejména u takových prvků, jakými jsou např. volant, čalounění sedadel, podlahové koberce či bezpečnostní pásy. Oba zmiňované modely v této náročné zkoušce obstály a certifikát TÜV jim tak byl zcela oprávněně udělen.

V současné době konstruktéři automobilky Ford již záměrně nevyužívají takové materiály, jako jsou např. latex, chrom nebo nikl, protože ty u řady lidí mohou vyvolávat podráždění. Kromě toho jsou vozy Ford vybavovány účinnými pylovými filtry, které byly mimochodem rovněž součástí testů TÜV modelů S-MAX a Galaxy.

4. července 2006, jas