• Encyklopedie - Ford Focus
Ford Focus je automobil vyroben Ford motorovou společností a prodaný ve většině Ford trhách celosvětový. To bylo vypuštěno v roce 1998 v Evropě, a v roce 2000 v severní Americe. Od té doby, to stalo se nejvíce populárním autem ve Spojeném království, následovat v úspěchu doprovodu, jeho předchůdce. Nová verze fokusu byla vypuštěna v Evropě v lednu 2005, zatímco Spojené státy přijaly aktualizovanou verzi starého modelu. Na rozdíl od předchozích brodů na severu americký trh, Pinto a doprovod, žádná přepychová rtuťová verze je dostupná. V Austrálii, Novém Zélandu, Japonsku a jiných zemích v náboženství, to nahradilo laser, založený na Mazda 323 (volal Mazda chráněnce v některých trhách). Zaostřit Mk ICodenamed CW170 během jeho vývoje, a krátce známý některým Ford dodavatelům jako Ford roztavení, fokus originálu vzal si jeho eventuální jméno od Ghia auto pojetí který byl ukazován v roce 1991. Jisté prvky designu byly viděné dokonce dříve v prototypech používaných brodem demonstrovat nastávající ochranné rysy takový jako oko-úrovňové zadní osvětlení se seskupí. Počáteční špionážní fotografie auta viděného v roce 1995 vzaly svět za bouři u designové zřejmé smělosti - podporovat vyvíjející se brod “nový okraj” navrhne filozofii nejprve viděný v Ka v roce 1996 a puma v roce 1998. Smělý styl dělal to velmi nezměněný když to zadalo výrobu o tři roky později. Mechanicky, to kreslilo těžce od jiných evropských Ford modelů, používání důmyslný plně nezávislé multi-spojovací zadní zastavení (dabovalo “ostří kontroly”) pocházel z krátký-systém dlouhé ruky používaný v Mondeo staničním vozu (majetek), dávat fokus prvotřídní-vést zacházení a jízdu. Motory používaly být well-proven Zetec a Zetec-SE jednotky, s Endura nafta (vývoj starých Deutz-navrhl motor který brod byl používání od osmdesátých lét), ačkoli Duratorq jednotka nahradila toto v roce 2002. Fokus, jako Mondeo Mk já, byl “auto světa”, který viděl brod uspořádat a shromáždit jeho zdroje od všech přes zeměkouli. Mějte rád Mondeo, většina z designu a inženýrské práce se konala v Evropě. Fokus je pravděpodobně největší znamení změny ve Fordově designu a inženýrská filozofie. Po doprovodu Mk IV byl kritizován motoristickým tiskem jako bytí navržené “pulty fazole” a pro jeho průměrnou jízdu, zacházení a kvalitu, Ford rozhodl se vzít více rizik v jeho nahrazení. Jako výsledek, fokus měl tučný styl, zvýšená vlastnost a kriticky-pozdravoval zacházení a refinement. Evropská verze Mk1 fokusu facelifted v roce 2001, přijímat novou mříž, reflektory a nárazníky. To je produkováno továrnami v: Saarlouis, Německo; Valencia, Španělsko; Pacheco, Argentina; a Wayne, Michigan ve kterém nás porazené výstroje jsou dodávány pro shromáždění k Vsevolzhsk blízko svatého Petersburg, Rusko. Některé severní americké fokusy byly postaveny v Hermosillovi, Mexiko, před celou poštou-2005 na sever americké fokusy byly postaveny v Waynee, Michigan. Hermosillo rostlina byla pak přestavena stavět Ford roztavení. Motory
Styly těla (nabídky se mění trhem)
V USA a Kanada, čtyři tělesné styly jsou kódované s ' ZXx ' označení. ie ZX3, ZX4, ZX5, ZXW Přenosy
Trim úrovněVelká Británie Standard
Mimořádná vydání
MotorsportV roce 1999, Ford odhalil jeho první verzi pro světový shromažďovací šampionát: fokus WRC. Následující varianty následovaly, pilotovaný takovými muži jako Colin Mcrae, Carlos Sainz, Markko jiřička a Francois Duval. Příští verze fokusu WRC udeřil do zvláštních etap na 2005 Austrálii shromáždění se Toni Gardemeister a Roman Kresta, dosahovat vítězství na jeho ' plný ' šampionát debutovat na 2006 shromáždění Montea Carla v rukách Marcuse Gronholm. KompeticeEvropa
Severní Amerika
Prodeje a historieV Evropě, pětidvéřový automobil je největší prodejní bodystyle. Ford pokoušel se prodávat sedan v Evropě jak mini-auto manažera tím, že jen nabídne to v Ghia obrubové úrovni, něco že to se snažilo předtím s Orion osmdesátých lét. To má protože vzdaný na této strategii, a začal prodávat nižší specifikované verze sedanu. Přes jeho styl radikála (verze polovičních dveří zvláště), a nějaké sporné bezpečí vzpomíná si v severní Americe, auto bylo uprchlý úspěch přes celý svět, dokonce ve Spojených státech, kde Ford tradičně nedokázal úspěšně prodávat jeho evropské modely. Toto bylo velmi úspěšné auto na světě v roce 2000 a 2001. To bylo zvolené auto roku v roce 1999. Fokus vyhrál Severní americké auto roku cena pro rok 2000. V Evropě, originál měl velmi důvtipnou plastickou operaci v roce 2001. Fokus, na rozdíl od doprovodu, byl nikdy nabídnut v panelu styl vozové skříně v USA nicméně fokus reklamy je dostupný v Evropě. [[ 1 ]] Ford byl proto opuštěn bez světla-služební nákladní automobil když doprovod nakonec šel ven výroby v roce 2000. Účel-navrhl tranzit se připojit, představený v roce 2002, velmi sloužil jako jeho nahrazení. Konvertibilní verze byla další značné zanedbání, ačkoli tam je hovor produkování pokles-špičková verze Mk II pro Evropu. SpolehlivostV USA modely specifikace, přes série majora vzpomíná si brzy ve voze má život [2], spolehlivost stabilně byla se zlepšovat. Ve skutečnosti, tam byli žádný fokus si vzpomíná ve Spojených státech od roku 2002 [3]. Fokus nyní u Forda dealerships má spotřebitelské zprávy nejlepší v prvotřídním stanovení sazeb pro malá auta [4]. Auto také přijalo přehled spotřebitelů nejlépe koupit stanovení sazeb, [5] cena, která vezme četné faktory do uvažování, včetně spolehlivosti a si vzpomenout na historii. Evropský fokus by také trpěl některými si vzpomenout na záležitosti, ale v roce 2002, podle zpráv němčiny a průzkumů, fokus byl prohlašoval, že je nejvíce spolehlivé auto mezi 1 k 3 rokům starý na německém automobilovém trhu [6]. Toto byl pozoruhodný čin, zatímco fokus soutěžil s německými luxusními výrobci také jako japonští výrobcové, všichni který mají silné pověsti pro kvalitu a spolehlivost. USA zaostří Mk I2005 vozu fokusu Zatímco Evropa přjímala všichni nový Mk II fokus v roce 2004, Mk já jsem byl těžce facelifted v severní Americe v pozdní 2004 pro 2005 modelového roku a uváděný celý nový přední konec a vnitřek. Ford zřejmě rozhodl, že úplně nové auto by nebylo ziskové v tomto těžce oceňovat a stimul-řízený trh, prodeje chvíle Mk já postupně klouzal. Americký Ford fokus sedí nejmenší do řady sedanů (nejmenší k největší) brodem:
Saleen S121/N2ODva 2005 Saleen S121s Ladička Saleen modifikoval značku II USA fokus do S121 a N20 výkonná auta. S121 obsahuje 150 hp (112 kW) Duratec 2.0l I4 motor se zlepšeným zastavením, zakázkovou tělesnou výstrojí, zakázkovou grafikou, pneumatikou a balíčkem kola, přizpůsobil vnitřní součásti a nepovinné aktualizované brzdy. Výkonová podpora továrně Duratec 2.0l I4 motor byl dosažený replaceing tovární papírový vzduchový filtr s více volně plynoucím reuseable vzduchový filtr a tím, že nahradí omezující tovární výfuk s kočičím zadním odsávacím řízením. N20 nabídne stejný základní motor a jiná zlepšení spolu s továrnou instalovaný nitrous systém kysličníku, který nabídne 75 hp podpora přinášet N2O k 225 hp S121/N2O je prodaný jak nový u mnoha prodejců Forda. Bylo jich tam 200 S121/N2O je produkován Saleen v roce 2005. Evropan zaostřit Mk IIFokus Mk II, codenamed C307, používá novou platformu nazvaný C1 sdílel to s Volvo S40, Mazda3 a fokus C-Max. To bylo vypuštěno u Paříž automobilové výstavy 23. září 2004 jak tři a pětidveřové poloviční dveře a vůz stanice. Čtyřdveřový sedan verze byla prohlédl si jak představa rozvinutá Austrálií Forda u Beijing automobilová výstava v střední-2004 a připojil se k rozsahu po polovičních dveřích. Evropan Ford Focus je uprostřed řady salónu/aut polovičních dveří (nejmenší k největší) brodem:
Toto nové ohnisko je také postavené v Jižní Africe pro export do Austrálie a Nový Zéland. Motory a šasiLineup motoru pro Mk II je směsice starý a nový, s Zetec benzín (benzín) motory originálu mít been nahrazený novější Duratec rozsah. 1.4 L a 1.6 L (100 bhp a Ti-VCT 115 bhp) jednotky, ačkoli jmenoval “Duratec”, být ve skutečnosti opravené verze starých Zetec-SE jednotky, zatímco 2.0 L verze jsou Mazda-odvodil Duratec-on jednotky. PSA-rozvinutý Duratorq dieselový motor v 1.6 L 100 bhp a 110 bhp vydání, Ford je vlastní ' Lynx ' Duratorq 1.8L 115 hp nafty vysílalo přes od předchozího modelu a PSA DW10 nafty v 2.0 L forma završí rozsah ve standardní fokusové masce (toto je různá jednotka k ' Puma ' nafta v Mondeo). Nové ohnisko ST, nicméně, má 2.5L 220bhp 5 válcového rovného motoru, pocházel z Volvo jak používal v S40 T5. Fokus ST motor používá turbo a nabídky zdravý 236 lb ft vrcholení točivého momentu jako minimum jako 1,600 rpm. Benzín
Nafta
Základní zastavovací design byl nesený přes velmi nezměněný od Mk já, ačkoli Ford prohlašuje, že tužší bodyshell dále zlepší zacházení fokusu. ZměnyFokus Mk II je větší než jeho Mk já předchůdce s 25 mm (1 v) zvyšování wheelbase, 168 mm (6.6 v) delší, 8 mm (0.3 v) vyšší a 138 mm (5.4 v) širší. Jako výsledek vnitřek a zavádění rozmístí se zvětšil. Auto má více Italianate pocitu v jeho stylu zevnějšku. Nové technologie zahrnují KeyFree systém, sluneční-odrážet čelní sklo, adaptivní přední osvětlení, Bluetooth ruce-volné telefony a řízení hlasem pro zvuk, telefon a klima kontrolují systémy. Vnitřek a palubní deska jsou vyrobení z mnohem vyšších kvalitních plastů než dříve, a celkový pocit pevnosti auta byl zvýšený zřetelně v záměrném pokusu emulovat standardy ustanovené Volkswagen golfem. To také uvádí jeden Durashift 6-manuál rychlosti, Durashift 4-rychlostní automatické řízení nebo všichni-nový Durashift pokročilý manuál přenos nebo jen manuál standardu. Stylisticky, Mk II styl byl kritizován motoristickým tiskem pro co někteří si povšimnou jako nedostatek talentu, originality a smělosti jeho předchůdce. Nové auto využije stylové vlastnosti od opuštěný B-návrh pro originál Fokus, který byl nikdy končil pro výrobu. Architektura interiéru nestála před takovou drsnou kritikou s mnoha novináři věřit, že to reprezentuje významné zlepšení přes více střízlivý styl a plasty lepší kvality než stárnutí design první generace. Nové auto vyhrálo nejlepší někdy euro NCAP stanovení sazeb pro jeho třídu, tlouci takový contenders jak Renault Mégane a Volkswagen golf. Dynamicky, fokus je ještě držen ve vysokém ocenění motoristickým tiskem. Ačkoli poslední generace Opel/Vauxhall Astra a Volkswagen golf hodně zlepšili zacházení (přes jejich příslušné předchůdce), fokus je ještě považován za třídu-vůdce v jízdě a zacházení, dokonce přes jeho mechanicky podobného Mazda3 bratrance. Kupé-CabrioletFokus Kupé-Cabriolet byl představen u Ženeva automobilové výstavy v únoru 2006. Původně jmenoval Vignale návrhářem Pininfarina, to bylo prohlédl si u 2005 Frankfurt motoru ukáže. To má dvoudílnou kovovou stahovací střechu a konečná montáž bude se ovládal Pininfarina, dělat to exotický ve značce hlavního proudu. Ford plánuje prodávat asi 20,000 každoročně v Evropě, a počáteční reakce byla extrémně pozitivní. Fokus STDalší nový model je fokus ST. To používá stejný powerplant od Volvo S40 T5, turbocharged 2.5 L 5-motor válce schopný dosahovat 220 hp rámus (166 kW). CenyOd jeho startu v roce 1998 fokus Mk já si získával 60 cen včetně 13 auta ročních ocenění v jak Evropě tak severní Americe, a více nedávno, nejlepší rodinné auto někdy (Autocar UK 2003). Fokus byl zapnutý Auto a řidič časopis má deset nejlepšího seznamu pro pět nepřetržitých roků (2000 přes 2004). V roce 2005, v hlasování muži a motorech televizní program ve V. Británii, to bylo umístěno 19th v národě má favorit 100 aut celého času. Severní americká verze byla favorit auta a časopisu řidiče, který zvolil to do jeho desíti nejlepšího seznamového každého roku od jeho úvodu v roce 2000 [7]. Motorový trendový časopis také dal fokusu příznivé recenze, psaní komentuje to jako “jak počáteční sedany jdou, nemnoho může dotekový fordský zájem o legraci-k-přední strana pohonu” [8]. V roce 2001 a 2002, fokus byl svět nejlépe prodává auto. Expres auta v roce 2005 zavolal Evropana zaostřit Mk II “nejvyšší vítěz” v jeho novém autu cen roku. Fokus také vyhrál subcategory nejlepšího kompaktního rodinného auta ve stejných cenách. Američan severu aftermarket modifikaceNěkolik amerických společností nabídne ryzí Ford části modifikovat sever Američan stavěl fokusy k plným nebo částečným evropským standardům. [9] tam je také V-8 konverze motoru pro fokus. [10] [11]
|